Classes & other stuff!!

"Gooooddd morning Springfield High! Today is …,… 2014 where successful Senators follow the classroom and school wide expectations and allow for learning by all throughout the building. Thank you for Being A Senator!"

Dat is hoe elke schooldag voor mij in Amerika begint, gevolgd door een aantal mededeling en de Pledge Of Allegiance. De Pledge of Allegiance gaat als volgt: "I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all.” En terwijl dat word gesproken door de luidsprekers moeten wij rechtop staan, met de hand op ons hart en kijkend naar de Amerikaanse vlag die in elke klas hangt, en de Pledge meezeggen. Daarna volgt er een moment van stilte en kan de les echt beginnen.

Mijn eerste les is Speech & Communication. Bij deze les leren we hoe we hoe we moeten speechen en verschillende technieken hoe we dit kunnen doen, en als je erg bang bent om te spreken voor een publiek, dan leer je hoe je hier moet om moet gaan. En we moeten natuurlijk verschillende speeches geven gedurende het semester (half schooljaar).

Mijn tweede les is Botany en dat is een soort biologie maar dan met de focus op planten. We leren van alles over hoe een plant in elkaar zit en we moeten ook een "leaf-collection" maken. Daarbij moeten we 50 verschillende bladeren verzamelen, dat lijkt heel erg veel (en dat is het ook wel...) maar gelukkig woon ik dicht bij Washington Park en daar staan heel veel verschillende bomen.

Mijn derde les is Metal Fabrication en dat is een art-class waarbij we met metaal werken en leren hoe we verschillende technieken kunnen toepassen. Dit is hele leuke klas want je hebt hier veel vrijheid en je mag eigenlijk alles verzinnen wat je wilt.

Na Metal Fabrication heb ik A-lunch. Er is een A-lunch en een B-lunch, ze hebben de lunch opgedeeld in 2 groepen omdat er anders nooit genoeg ruimte was voor iedereen om te zitten. De lunch is 30 minuten lang en je hebt maar 1 lunch per dag. Je kunt lunch op school krijgen, wat dit jaar toevallig gratis is, maar je kunt ook je eigen lunch meenemen, wat ik meestal doe, en dat doen best veel mensen.

Na de lunch heb ik World Literature, dit is mijn vierde uur. Deze klas had ik nog niet toen ik mijn vorige blog heb geschreven, maar dat was de laatste klas die ik heb veranderd en nu is mijn rooster helemaal hoe ik het hebben wil (en daar zal de administratie wel blij mee zijn..). Bij World Literature gaan we (volgens mij) vooral boeken lezen en essays schrijven (hoera....).

Mijn vijfde uur is Current Events en in deze les bespreken we vanalles wat er nu in de wereld gebeurt. Deze les is erg leuk en ook de mensen en leraar in deze les zijn erg leuk.

Het zesde uur is Foods 1. We hebben tot nu toe nog niet zoveel gedaan, alleen maar dingen geleerd over ziektes die je kunt krijgen dor het eten van verkeerd bereid of bedorven eten. Dat is misschien voor 2 lessen interessant maar niet voor 2 weken. We gaan gelukkig vanaf maandag op elke maandag en dinsdag koken en daar kijk ik heel erg naar uit. Vooral omdat je het eindresultaat zelf mag testen, jummie! De laatste les van mijn dag is College Algebra aka. wiskunde. Toen ik voor het eerst "college ..." las dacht ik dat het heel erg moeilijk zou zijn maar het niveau valt mee, het is te vergelijken met wiskunde B in Nederland. De laatste schoolbel gaat om 3:17 en ik heb dan van 3:30-5:45 cross country training. Cross country is erg leuk en het team is ook heel erg aardig.We doen elke dag wat anders, de ene dag doen we een "workout" dan is het een wat zwaardere training en trainen we hoe we op tempo moeten blijven lopen en trainen we om harder te lopen en de dag na een "work-out" doen we meestal een "od" (over-distance) en dan lopen we een verre afstand op een iets tempo dan bij de “work-outs" country duurt tot tot ongeveer 5:45. Sheryl haalt me op van cross country en we gaan dan naar huis waar Sheryl het avond-eten maakt terwijl ik douche, meestal ben ik eerder dan haar klaar en dan help ik nog even met het eten klaarmaken, tafel dekken of ik maak alvast wat huiswerk. Na het eten ga ik wat met vriendinnen doen of maak ik mijn huiswerk. Dat is wel een nadeel hier in Amerika, als je huiswerk krijgt is het altijd voor de volgende dag omdat je elke dag dezelfde lessen hebt, maar het is niet zo heel veel en minder moeilijk dan in Nederland dus je hoort me niet klagen :)

Dat is hoe elke schooldag er voor mij uitziet.

Op vrijdag avond, heb ik altijd een pasta-dinner met het cross-country team waarbij we, het kan niet anders, pasta eten en daarna wat leuks gaan doen. Als het bijna tijd is om naar huis te gaan neemt iemand het woord en verteld over de race van de volgende dag. De pasta-dinners zijn heel erg leuk en zo krijg je een hele goede band met de meiden van het team. We hebben elke zaterdag een cross-country race en zaterdag 6 September was de eerste. We mochten gelijk lekker vroeg op, mijn wekker ging om 5:15am want om 6 uur zou de bus vanaf school naar Granite City, wat ongeveer 1,5 rijden is, vertrekken. Gek genoeg was ik helemaal niet moe want ik had er zo veel zin in! Op de heenweg ging iedereen slapen of rustig naar muziek luisteren. Toen we in Granite City aankwamen moesten de varsity girls (varsity zijn de beste lopers van het team) gelijk inlopen omdat we wat vertraagd waren. Ik ren met de jv-girls (jv komt na varsity) en wij moesten best een tijdje wachten voordat wij mochten rennen dus gingen we eerst de varsity girls aanmoedigen, toen de varsity boys, en tijdens de race van de varsity boys heb ik een t-shirt van de race gekocht. Hierop staat het "logo" van de race op de voorkant en heb ik mijn achternaam op de achterkant laten drukken. Toen de race van jv-boys begon, moesten ik en de 3 andere jv-girls in gaan lopen want wij moesten ongeveer 30 minuten later starten. Om 10 uur was het zo ver, mijn eerste Amerikaanse cross country race. Ik had er zo veel zin in en ik stond letterlijk te springen bij de start! Toen het startsignaal ging, vertrokken we. De coach had ons verteld dat we in het begin bij elkaar moesten blijven om het juiste tempo te krijgen. Ik voelde me erg goed en kwam voorop te lopen maar de andere 3 meiden bleven eigenlijk de hele tijd vlak achter me lopen. Toen we nog iets van 600 hadden voor de finish was het tijd om alles te geven wat je nog in je had, en dat was heel heeeel erg zwaar. Ally, een van mijn teamgenootjes, kwam naast me lopen en hebben we elkaar gepusht om hard te blijven rennen en we kwamen gelijk over de finish! Onze tijd was 23:05, en het was 3 mile = 5 km. De andere meiden volgen kort na ons. De zweer tijdens de race was heel erg leuk want iedereen gunt de anderen een goede race en tijd, ik heb al weer zin in de volgende! Die word trouwens wel een stuk zwaarder omdat er veel heuvels in het parkour zitten. Nadat ook de open-race (waar de andere jongens en meiden die nog niet hadden gelopen aan mee deden) afgelopen was gingen we eigenlijk gelijk weer op weg naar huis, waar we onderweg stopten voor een hele gezonde lunch bij.... Mc Donalds! Het is tenslotte Amerika hè! Sheryl haalde me op van school en ze vroeg of ik het huis wou zien wat zij en een groep anderen geverfd hadden. Het was dit weekend "rally-weekend" en dat betekend dat er allemaal vrijwilligers werk werd gedaan die zaterdag en op zondag was er een lunch om het af te sluiten. Onderweg naar het huis stopten Sheryl en ik bij een soort kleine snackbar en nam Sheryl een lemonade-shake (limoen milkshake) en ik nam een caramel sundea, die had ik wel verdiend na die wedstrijd. Toen we langs het huis waren geweest wat er trouwens heel goed uitzag gingen we naar ons eigen huis waar ik een douche nam en verder niet zo heel veel deed. S’avonds werd ik opgehaald door Ashlynne, de jeugd-begeleider van de kerk, want we zouden samen naar de football game gaan met nog een paar anderen die we daar zouden zien. Dit was de tweede game van het seizoen, ik ben naar de eerste wedstrijd gegaan met vriendinnen. Ik zat toen in de student-section en dat is zoooo leuk! De zweer is geweldig en iedereen juicht voor het team, het is echt zoals in de film! Ons football-team is niet zo heel goed maar onze student-section is des te beter! Ashlynne en ik gingen na de half-time, tijdens de half-time komen onder andere de band en de dansers op die dan het publiek vermaken, dit is misschien wel het leukste deel van de football games haha. Ik was flink moe toen ik thuis kwam en ging gelijk naar bed. Zondag ochtend ging mijn wekker om 5;50am want ik werd om 6:15 opgehaald door Patti, Greg and Federico (een Italiaanse exchange student) want we gingen ontbijt maken en serveren voor daklozen. We gingen eerst naar de kerk waar Ted (de persoon die dit allemaal had geregeld) op ons stond te wachten. Voor het ontbijt stonden biscuits (nee geen koekjes, het zijn een soort broodjes), gravy (dat is een mengels van vanalles en nog wat met worst, het zag er niet heel smakelijk uit maar het smaakte niet verkeerd), fruit en mini muffins op het menu. Toen we het ontbijt klaar hadden gingen we door naar de plek waar we het ontbijt gingen serveren. De mensen aan wie we het ontbijt serveerden waren erg aardig en dankbaar dat wij dit voor hun deden. Ik vond het erg leuk om iets te doen voor de mensen die het minder goed dan ons hebben en ga het ook zeker vaker doen als ik de kans krijg. We serveerden het tot 9:45am en gingen toen weer terug naar de kerk waae er een grote service met veel muziek zou zijn om het rally-weekend af te sluiten maar hier heb ik eigenlijk niet zo heel veel van meegekregen omdat ik met Patti, Greg, Federico en Ted de lunch ging klaarmaken . De lunch was spaghetti met gehaktballen (wat natuurlijk helemaal goed kwam met Federico als Italiaanse chef haha), sperziebonen en garlic-bread. Toen de lunch klaar was gingen Patti, Greg en Ted weer terug naar het centrum waar ze de lunch gingen serveren terwijl Federico en ik, samen met Sheryl, van de heerlijke lunch bij de kerk genoten. Na de lunch gingen Sheryl en ik weer naar huis en ik sloot die dag af door te skypen met mama, papa en Emma, het was erg leuk om ze even te zien en te vertellen over alles wat ik dat weekend heb gedaan.

Volgende week is spirit week en zaterdag is Homecoming. Spirit-week is een week waarop iedereen zich helemaal verkleed naar het thema van die dag. Ik heb al een aantal outfits klaar en ik heb er super veel zin in! Ik zal over spirit-week en homecoming vertellen in mijn volgende blog die jullie waarschijnlijk aan het eind van volgende week kunnen verwachten!

Bedankt voor het lezen :)

Love,

Helen

PS; Buuf José, ik draag geen uniform maar er zijn wel bepaalde regels waaraan je kleren moeten voldoen, je mag bijvoorbeeld niet je BH(-bandjes) zien of hele korte shorts dragen.

Reacties

Reacties

Patricia

Heeeey, wat een geweldige vakken heb je daar op school. Daar heb je tenminste wat aan in de toekomst. Leuk om alles zo te lezen hoe het er aan toe gaat in de states en je klinkt zo enthousiast over alles. En het lijkt mij een goed idee dat Emma ook elke dag op school met het Wilhelmus begint haha, zal het gelijk voorstellen. Veel succes de komende week en ik kijk uit naar je volgende blog!!! Veel liefs. XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active