Spirit Week & Homecoming!!

Spirit Week & homecoming!

Sorry sorry sorry, waarom? Ik ben helemaal vergeten deze blog over homecoming (wat al meer dan een maand geleden is) te posten! Ik was bezig mijn blog over de eerste 3 maanden te schrijven toen ik me realiseerde dat ik deze blog nooit heb gepost. Mijn excuses hiervoor, hopelijk vinden jullie het nog steeds interessant om te lezen.

Ik ben nu al een tijdje in Amerika en ik heb al heel wat typish Amerikaanse dingen meegemaakt, en Spirit Week & Homecoming (14-19 Sept) was weer een hele typische, en leuke, Amerikaanse ervaring.

Homecoming is waar iedereen aan het begin van het schooljaar naar uit kijkt. De week van homecoming word ook wel Spirit Week genoemd en dat is een week waar iedereen helemaal verkleed gaat naar het thema van die dag. De thema's waren;

maandag: Tacky Tourist Day

vrijdag: Color Day; - Freshmen: Paars&Geel

- Sophmores: Rood

- Juniors: Zwart

- Seniors: (wit) Togas

Het was erg leuk om elke dag een andere gekke outfit aan te trekken en op een school rond te lopen waar je de ene dag allemaal toeristen om je heen zag en en de andere dag rond te lopen in een hal met allemaal Oma's en Opa's, en niemand die het raar vind! Geweldig! Op vrijdag werd ook de senior klassenfoto genomen, in onze toga's natuurlijk! Alle seniors moesten het eerste uur naar de voorkant van de school komen waar iedereen werd opgesteld in rijen en toen werd een panorama genomen. Nadat de foto's waren genomen moest iedereen weer terug naar zijn of haar klas. We hadden die dag een verkort rooster waarbij we één uur eerder vrij zouden zijn, omdat we na school de "Pep Assembly" hadden. Dit is een event waarbij ze iedereen helemaal in de stemming voor de homecoming football game, die die avond was, willen krijgen. Iedereen moest naar de grote gymzaal komen en in het vak gaan zitten bij zijn of haar klas. Dit was heel leuk om te zien want elk vak had de kleur van wat de leerlingen die dag moesten dragen. De freshmen droegen paars en geel, de Sophomore droegen rood, de Juniors droegen zwart en de Seniors droegen de (witte) toga's. De Pep Assembly begon met het zingen van het Amerikaanse volkslied, hier krijgen de Amerikanen maar geen genoeg van. Elke kans die ze krijgen om het Amerikaanse volkslied te zingen nemen ze, en dit moet altijd met de neus naar de Amerikaanse vlag, en die is niet te missen want deze hangt ongeveer overal waar je kijkt. Na het zingen van het volkslied werd er opgetreden door de dansers, deze zijn verbazingwekkend goed! Ook werd er opgetreden door de band, die dit jaar in het thema van The Beatles zijn, dus allemaal liedjes van hun spelen. Hierna was het tijd om alle sporters op te noemen. Hierbij gingen de captain(s) naar voren en noemden ze iedereen van hun team op, als iemands naam werd genoemd moest hij of zij even opstaan (zelfs ik had even iedereen’s attentie toen mijn naam werd opgenoemd voor het cross country team). Nadat de captain(s) iedereen hadden opgenoemd was het tijd om nog meer in de stemming te komen door het zingen (of te wel, schreeuwen) van verschillende “liedjes”. Toen de pep assembly over was ging iedereen zingend de zaal uit. De scholen in Nederland kunnen echt een voorbeeld nemen aan de schoolspirit hier!

Na de pep assembly was het tijd om naar huis te gaan en je helemaal klaar te maken voor de homecoming football game. Voor de football game begon was er een tailgate. Een tailgate is een soort marktje waar ze verschillende clubs (zoals de German Club, etc.) dingen verkopen zoals koekjes, drinken, en kleding. Dit is vooral om iedereen nĂłg meer in de stemming te krijgen voor de football game. Het is gebruikelijk dat er een thema is voor de kleuren die je aan moet doen naar de football game, zoals de kleuren van de school (rood/zwart) maar voor de homecoming football game waren het de kleuren van de Amerikaanse vlag. De zweer bij de football games zijn altijd ge-wel-dig. Iedereen let meer op de spirit om zich heen en het zingen van liedjes voor de school dan op de wedstrijd die bezig is haha!

Zaterdag was het dan zo ver. De Homecoming Dance. Voor de dance is het gebruikelijk dat je met een groep vrienden uit eten gaat of bij iemand thuis eet, en niet te vergeten de GROUP PICTURES. Alle ouders (en host-parents) waren van de partij en iedereen nam foto’s van de hele groep. Dit was ontzettend leuk en we hebben heel wat gekke foto’s genomen! Daarna was het tijd voor de ouders om naar huis te gaan en te gaan eten want de dance begon om 8 uur. De dance is een beetje te vergelijken met een school-disco alleen de dansstijl van de Amerikanen is, laten we zeggen, anders… Een belangrijk onderdeel van de dance is de uitreiking van de Homecoming King&Queen waar we in de weken ervoor konden stemmen. Volgens mij is het meer een soort populariteits-wedstrijd maar het was erg leuk om mee te maken omdat we zoiets helemaal niet hebben in Nederland.Ik heb veel gelachen en het ontzettend naar mijn zin gehad, wat een top-avond!

Bedankt voor het lezen en hopelijk gaat het uploaden van de volgende blog beter!

Love,

Helen

patricia

Was weer ontzettend leuk om te lezen!!! En wat een verschil tussen Nederland en Amerika. Nog nooit zulke leuke aktiviteiten gehad op school helaas.
Geniet er van meiske. Wat ben je alweer lang weg trouwens!!! XXX