New York & Arrival in Springfield

Ik ben nu bijna een week in The States, en dit is serieus het eerste moment dat ik niks te doen heb! Ik zal wat vertellen over het afscheid(snik), New York oriëntatie en mijn aankomst in Springfield.

Woensdag 6 Augustus werd ik wakker gemaakt om half 4 want om 4 uur moesten we vertrekken naar Schiphol. Onderweg naar Schiphol had ik helemaal niet het idee dat ik naar Amerika zou vetrekken voor 10/11 maanden, en zo lang mijn familie en vrienden in Nederland niet zou zien, maar naarmate we dichter bij kwamen en ik de andere groep studenten op Schiphol zag, drong het wel tot me door “het is nu echt”. Toen Lana (één van de de begeleiders van het High School Team) mij zag, kwam ze gelijk heel vrolijk naar me toe en vroeg hoe het met me ging en of alles in mijn koffer paste. Na een tijdje was iedereen er en kregen we wat informatie over het inchecken en over de vlucht naar New York. Toen was het tijd om in-te-checken bij de balie van United Airlines. Bij het inchecken vroeg de dame achter de balie een paar vragen zoals “waar ga je heen?”, waarop ik door de zenuwen antwoordde “Amerika”. De vrouw achter de balie keek me vermoeid aan en zei: “ja dat kan ik ook wel bedenken..” (oops…) Het inchecken ging verder vlekkeloos en we hadden nog een halfuurtjeom nog wat te drinken o.i.d. met onze familie. Om 7 uur moesten we verzamelen en was het tijd om echt afscheid te nemen. Ohh wat was dit moeilijk, ik krijg tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Bij het afscheid had ik ook best gemengde gevoelens; aan de ene kant was ik super “excited” om naar Amerika te vertrekken en te doen waar ik al zo lang over droom maar aan de andere kant vond(vind) ik het best moeilijk om mijn familie en vrienden zo lang niet te zien. Nog een laatste groepsfoto en toen was het tijd om langs de douane te gaan. Toen iedereen langs de douane was geweest gingen we gelijk door naar onze gate. En toen was het tijd om te wachten tot we ons vliegtuig in konden. Ik zat niet naast iemand van onze groep, maar gelukkig zaten er wel wat bij mij in de buurt. De reis naar New York duurde ongeveer 8 uur. Aangekomen in New York moesten we langs de passport-check en daarna onze bagage ophalen, daarna was het wachten en door naar ons hotel. Iedereen sliep op de kamer met 3 anderen. Mijn roomies waren Lisa, Loes en Sabine! Iedereen kreeg de sleutel voor hun kamer, behalve wij, our luck. Onze kamer was nog niet helemaal klaar dus moesten we daar eerst nog weer een uur op wachten. Toen we eindelijk onze sleutel kregen hebben we onze spullen in onze kamer gedropped en tv gekeken totdat we aan konden schuiven bij het “pizza buffet”. Wat niet zo heeeel geweldig was, maar de koekjes waren lekker haha! Na het eten gingen we gelijk naar bed want we waren allemaal helemaal kapot door de reis en het tijdsverschil.

De volgende dag werden we om half 9 opgehaald door de bus die ons naar, en door, New York zou rijden. We gingen eerst naar Central Park, als je daar loopt heb je echt niet het idee dat je in een van de drukste steden van de wereld bent! Daarna met de bus door naar Fifth Avenue waar we wat tijd om te shoppen kregen, na het shoppen gingen we door naar MACY’S. Voor iedereen die dat niet kent, het is een soort van grote bijenkorf/V&D waar je ook kunt eten. Toen gingen we met de bus door een paar wijken, waaronder China Town, en we kwamen uit bij Canal Street waar we weer wat tijd kregen om te shoppen. Daarna werden we door de bus afgezet bij de Brooklyn Bridge waar we overheen hebben gelopen, richting Brooklyn. Als je op de Brooklyn Bridge staat, met je rug naar Brooklyn, heb je een super mooi uitzicht van de skyline van New York. In Brooklyn aangekomen gingen we naar de Ice Cream Factory waar je een ijsje kon halen als je dat wou, waar ik natuurlijk wel zin in had! Ik vroeg om 1 bolletje en dat was maar goed ook want in Nederland zou het formaat dat ik kreeg 3 bolletjes zijn! Nadat we even een korte stop hadden bij de Ice Cream Factory zijn we doorgegaan naar het Hard Rock Café op Times Square. Hier hebben we gegeten en daarna kregen we wat vrije tijd op Times Square, jeetje wat is het daar druk haha! Daarna moesten we weer bij het Hard Rock Café verzamelen waar de bus ons op zou halen en ons weer terug naar het hotel zou brengen. In het hotel even snel douchen en toen gelijk ons bed in want de volgende morgen moesten we weer redelijk vroeg op!

De tweede dag in New York mochten we iets langer uitslapen wat we allemaal wel goed konden gebruiken. De bus haalde ons op en reed ons naar het 9/11 Memorial waar onze gids voor die dag ons op stond te wachten. Wow, wat is het 9/11 Memorial indrukwekkend. Op de plaats waar eerst de Twin Towers stonden zijn nu 2 watervallen waarvan je de bodem niet kunt zien, waar je ook staat. Er zit zoveel betekenis achter alles op die plek. Nadat we wat tijd kregen om rond te lopen bij het 9/11 Memorial zijn we doorgereden naar South Street Seaport waar we een rondvaart kregen waarbij we o.a. het Vrijdheids-beeld en skyline van New York te zien hebben gekregen. Na deze rondvaart reden we door naar het World Finance Centre waar we hebben geluncht. Hierna zijn we doorgereden naar een van de vele subway-stations in New York waar we met de subway naar Coney Island zouden gaan. Het was best nog een lange reis naar Coney Island, +/- 45 min, gelukkig kon ik wel zitten! Aangekomen bij Coney Island kregen we wat informatie over een paar van de attracties en daarna kregen we vrije tijd om zelf in een attractie te gaan of iets anders te doen. We zijn toen eerst met een groepje in de Cyclone geweest, de oudste (en wiebeligste) achtbaan op Coney Island, super leuk! Daarna hebben we even over Coney Island gelopen en toen zijn Lisa, Isabella en ik in de Thunderbolt, de nieuwste attractie op Coney Island, geweest. Na onze vrije tijd op Coney Island gingen we met de bus naar L&B Spumoni Pizza waar we hebben gegeten. Hierna zijn we als afsluiting van 2 super leuke dagen in New York naar Top Of The Rock geweest waar je een geweldig uitzicht van New York hebt. Hier hadden we ook wat tijd voor ons zelf en daarna gingen we weer met de bus terug naar het hotel waar we allemaal snel ons bed in doken want de volgende morgen moesten we vroeg op om naar onze gast-gezinnen te vliegen!

Ik, Loes en Pia (een Duitse exchange student) hadden allemaal als eindbestemming Springfield, IL dus bleven we de hele reis bij elkaar. We moesten van New York naar Chicago naar Springfield. Het inchecken op Newark Airport was een heel gedoe omdat het allemaal self-service was, maar gelukkig hadden we Daan (onze begeleider) die ons hierbij heel goed heeft geholpen. De rest van de reis ging eigenlijk helemaal vlekkeloos en om ongv. 11:35 kwamen we veilig aan in Springfield waar onze gast-gezinnen ons op stonden te wachten met bloemen, leuke “welcome in the USA” borden en een dikke knuffel. Ik wist meteen dat dit een top jaar zou worden!

Soorrry voor de mega lange blog! Ik zal binnenkort nog een blog schrijven over mijn eerste week in the USA, wat waarschijnlijk ook een lange blog gaat worden want ik heb al zo veel gedaan hier!

Maandag is mijn eerste school dag, en ik heb er best veel zin in! Ik heb zins woensdag Cross Country training dus gelukkig ken ik al wat students!

Thanks for reading!!

Love, Helen

Reacties

Reacties

Patricia

Wat een heerlijke blog om te lezen en het doet me goed dat je het zo naar je zin hebt!!! Alvast succes op school en een hele fijne dag met Laney en Sheryl at the state fair. :) XXX

Mama

Heel veel succes morgen op je eerste highschooldag! Dat gaat vast een groot succes worden, kan niet anders met zo'n topper! Papa en ik zijn in elk geval supertrots op je! XXX

Madelon (moeder Loes)

Leuk verhaal Helen! Heel veel succes morgen op jullie eerste schooldag! Best spannend natuurlijk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active