First week in Springfield & School

Hey there!

Hopelijk heb ik jullie niet afgeschrikt met mijn vorige mega lange blog en zijn jullie nog steeds geĂŻnteresseerd in wat ik allemaal meemaak in Amerika. :)

Ik heb Maandag (18 Augustus) mijn eerste schooldag gehad en ik zal hier wat meer over vertellen later in deze blog, ik ga eerst wat vertellen over mijn eerste week in Amerika!

Zaterdag, de dag dat ik aangekomen ben in Springfield, heb ik natuurlijk eerst mijn koffer uitgepakt. Tijdens het uitpakken van mijn koffer vond ik ook een kaartje dat mijn moeder in mijn koffer had gedaan waarop stond dat ik het pas mocht openmaken als ik in Springfield was aangekomen, het was een super lief kaartje en voor ik het wist liepen de tranen over mijn wangen haha! Sheryl vertelde me dat ze was uitgenodigd voor een “pool party” en dat als ik zin had we daar wel even heen konden gaan, dat leuk me wel een leuk idee want ik had verder toch geen plannen voor die dag haha.. We zijn toen eerst langs de Aldi (ja, die ene winkel die we ook Nederland hebben!!) geweest om iets te halen om mee te nemen. Bij de poolparty hadden ze allemaal super lekker (Amerikaans) eten, ze lieten een baseball wedstrijd zien en je kon natuurlijk zwemmen, maar hier was het weer niet echt lekker voor.

Zondag zijn we eerst naar de kerk geweest en ik dacht eerst dat het zo’n saaie kerkdienst zou worden als ik Nederland maar het is helemaal het tegenovergestelde, het is eigenlijk super gezellig en soms ook wel grappig. Sheryl heeft me ook aan een heleboel mensen voorgesteld waarvan ik de naam eigenlijk gelijk niet meer wist, oops… Daarna heeft Sheryl me een korte rondleiding gegeven door Springfield en zijn we langs de school gereden, en hebben we een korte rondleiding in het Capitol gehad. Later die dag zijn we naar “encounter” geweest. Dat is een soort feestje van de jeugd-groep van de kerk waarbij je eerst een aantal ijsbreker spelletjes doet en daarna ga je in groepjes een stukje uit de bijbel bespreken dat 2 mensen hebben uitgekozen. Ik wist eerst niet zo goed wat ik hiervan moest verwachten omdat ik helemaal niet gelovig ben opgevoed en ik dus niet echt weet waar ze het over hebben maar de mensen waren erg behulpzaam als ik iets niet snapte, en als ik vertelde wat ik over iets vond dan stonden ze daar ook voor open. Ik heb hier een heleboel leuke mensen ontmoet, en het was een top einde van mijn eerste dag in Amerika.

Maandag hadden we s’ochtends een afspraak om vakken uit te kiezen, Loes had ook op hetzelfde moment een afspraak dus konden we dat gelukkig samen (met onze families) doen. Het kiezen is best moeilijk omdat je eigenlijk geen idee hebt over wat de vakken nou precies inhouden. Daarna was ik uitgenodigd om te gaan shoppen/lunchen in de Mall door Hailey (een meisje dat ook naar dezelfde kerk en school als mij gaat), James (haar kleine broertje) en haar moeder, maar inplaats van shoppen zijn Hailey, James en ik wezen glow in the dark midget-golfen. Het was erg gezellig en ik kreeg zelfs een “cookie on a stick”! Om een uur of 4 zijn Sheryl en ik naar de State Fair geweest wat een soort kermis is met concerten, (dieren) shows en enorm veel eten! Ik heb toen mijn eerste Corndog gehad wat tot mijn verbazing best lekker was. Sheryl en ik hebben ook een duik-show gekeken onder het genot van een “funnel-cake (gefrituurd zoet beslag met poedersuiker, en natuurlijk super gezond.. uhum).

Dinsdag ben ik ongeveer in elke winkel van Springfield geweest om kleren en spullen voor school te halen, verder hebben we die dag niet heel veel gedaan.

Woensdag had ik mijn eerste Cross Country (lange afstand hardlopen) training, en ik was best wel nerveus op weg naar de school, maar eenmaal daar aangekomen was dat eigenlijk nergens voor nodig want de meiden van mijn team zijn erg aardig! Natuurlijk was het nog wel een beetje vreemd soms omdat hun al allemaal dingen samen hebben gedaan en elkaar al een tijdje kennen en ik natuurlijk niet. Na de training hebben Sheryl en ik nog meer geshopt en s’avonds was er “bible-study”. Dat klinkt saai maar het was erg leuk, we hebben eerst taco’s gegeten en als toetje waren er rootbeer-cupcakes. Daarna gingen we een stukje uit een boek lezen en hebben ze dat vergeleken met een stukje uit de bijbel. Daarna hebben we een spelletje gespeeld en dat was echt hilarisch want iedereen zat door elkaar te schreeuwen.

Donderdag hebben we ontbeten met cupcakes en daarna wouden we een “stukje” gaan fietsen. Dat “stukje” werd uiteindelijk 1,5 uur en ik had flink spierpijn toen ik van mijn fiets stapte. Later die dag had ik ook nog cross country training, dus had ik m’n workout voor die dag wel gehad. S’avonds had Sheryl een vergadering van de kerk dus kwam Hailey langs en hebben we samen “The Wizard of Oz” gekeken.

Vrijdag zijn we s’ochtends naar de Walmart geweest en ik had om 3:30 cross country training. We wouden s’avonds naar Shrek de Musical maar omdat de weersverwachting slecht was zijn we toch maar niet gegaan en hebben we pizza gehaald bij Papa Murphy's en hebben we een film gehuurd.

Zaterdag had ik s’ochtends eerst training en daarna hebben we nieuwe hardloopschoenen gehaald. S’avonds zijn we naar de kerk geweest waar Sheryl piano moest spelen.

Zondag kwam Laney langs uit Chicago en zijn we nog een keer naar de State Fair geweest. Het was super leuk om haar weer te zien want dat was al weer een jaar geleden! Het was wel een gek idee dat ze nu gewoon in 3 uur naar Springfield kon rijden terwijl het normaal een 14 uur durende vlucht zou zijn geweest! Na de Fair zijn we nog even naar de Mall geweest en daarna zijn we uiteten geweest. Toen Laney weer naar huis ging zijn Sheryl en ik naar Emma geweest, Emma is mijn student ambassador, wat betekend dat als we een vraag ofzo hebben we naar haar toe kunnen, en zij heeft ons nog wat laatste dingen over school verteld. Het was een super leuke dag!

Maandag ging mijn wekker om 6:50 am, want dit was de dag dat ik mijn allereerste Amerikaanse school-dag had! Na het ontbijt had ik om 7:40 bij de bus-halte afgesproken, en ja, ik heb in een echte Amerikaanse schoolbus gereden! Bij school aangekomen moesten alle Seniors naar de “Annex” dat is een deel van de school, bij de gymzaal. Hier moesten we ons rooster en kluisnummer/code ophalen. Toen ik op mijn rooster keek zag ik dat ik een klas dubbel had en een aantal klassen had die ik niet had uitgekozen, zoals Astronomy, dat is sterrenkunde (en heel heel heeeel erg saai).Ik heb in de 3 dagen dat ik school heb al 2 keer mijn rooster veranderd, en ik moet het misschien nog een keer laten veranderen, de administratie heeft vast al genoeg van me haha.. Mijn rooster is nu:

- Speech and communication

- Botony

- Metal Fabrication

- Lunch

- American Literature

- Current Events

- Foods & Nutrition 1

- College Algebra

Mijn kluisje is op de 3e verdieping en mijn eerste les is ook op de 3e verdieping dus dat komt goed uit. Het openen van mijn kluisje gaat nog steeds een beetje moeilijk want ik weet steeds niet welke kant ik op moet draaien maar meestal zijn er wel kinderen op de gang die me kunnen helpen. Mijn eerste schooldag was best hectisch omdat ik gelijk mijn rooster heb veranderd en dat was tijdens mijn lunch dus moest ik terwijl ik zoekende was naar mijn klas snel een sandwich eten. De klassen zijn best leuk en de meeste leraren zijn ook erg behulpzaam maar ik vind het soms nog wel moeilijk om ze te begrijpen als ze iets uitleggen (in het Engels natuurlijk) en veel Engelse termen gebruiken die ik niet ken. Wat ook wel jammer is, is dat ik nog niet echt veel vrienden heb op school en dat ik nog niet echt iemand heb waarmee ik kan lachen in de les of mee naar een andere klas kan lopen. Maar ik heb nu 3 dagen les gehad en het word wel steeds beter en ik voel me ook meer op mijn gemak op school, ik moet het gewoon wat tijd geven en dan komt het vast allemaal goed! :) Ik heb elke dag na school van 3:30pm (school eindigt 3:17) tot 5:45 en op zaterdag van 9am - 11am cross country, dus beweging krijg ik genoeg!

Hopelijk heb ik jullie een beetje goed geĂŻnformeerd over mijn eerste week in Amerika en jullie kunnen binnenkort weer een blog verwachten want dan zal ik iets meer vertellen over wat de lessen precies inhouden, want we hebben nu nog niet zoveel gedaan.

Bedankt voor het lezen!

Love, Helen

Reacties

Reacties

Ellen Willink

Helen het gaat helemaal goedkomen op je nieuwe school en je maakt zeker vriendinnen nog veel plezier in t mooie U.S.A

Patricia

Maak je geen zorgen dat je blogs te lang zijn hoor. Het kan me niet lang genoeg haha. Ik vind het fijn om te lezen dat je je zo snel gesetteld hebt in de USA en ik weet zeker dat je het gaat redden daar. Heel veel succes met alles en uiteraard ook veel plezier.
Veel liefs van mij. XXX

Mama

Hartstikke leuk om te lezen lieve schat! Ik heb nog zoveel meer vragen! Net na het eten je hele blog voorgelezen aan tafel, heel gezellig :-)
Wij zijn super trots op je hoor! En met die vriendinnen komt het ook wel goed. Zij moeten ook even aan jou wennen en zijn misschien ook wel wat verlegen. Dikke kus van papa, Emma en mij xxx

buuf josé

Jouw ma heeft me even wegwijs gemaakt. Heb je blog gelezen en ik denk dat je je draai al aardig gevonden hebt.
Fijn dat je het lopen direct weer op kon pakken en dat het zo goed gaat. Hopelijk valt het op school ook mee. Engels spreken hier is toch eenvoudiger als daar. Uit ervaring met Nadah weet ik dat het heel snel went omdat je de hele dag niets anders hoort.
Heb je trouwens ook een schooluniform?
Geniet van alles en tot blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active