Eerste blog!

Hoi allemaal!

Zoals de meesten van jullie wel weten ga ik voor 10/11 maanden naar Amerika om een High School Year te doen, en over 6(!!!) dagen is het zover. Dan vertrek ik met een groep anderen naar de US waar we aan ons avontuur gaan beginnen. Ik kan niet wachten!

6 Augustus worden we om 6:15am op Schiphol verwacht, het vliegtuig vertrekt niet voor 9:15am maar omdat het een internationale vlucht is moeten we 3 uur van te voren aanwezig zijn. We hebben dan ongeveer een uur om afscheid te nemen van de mensen die met ons mee zijn gekomen en dan moeten we langs de douane, en dan wachten wachten wachten. Als het vliegtuig dan vertrekt vliegen we naar New York waar we een 3/4-daagse oriëntatie krijgen! (Ik zal ook een blog schrijven over de New York oriëntatie.) We gaan in 2 dagen alle hoogtepunten van New York af, de eerste en laatste dag doen we niet zo veel want dat zijn de dagen dat we aankomen in New York en vertrekken naar onze eindbestemming: het gastgezin. Mijn gastgezin bestaat uit mijn host-mom Sheryl en haar hondje Daisy, wat nog een pup is! Ze woont in Springfield, Illinois en ik zal Springfield High School gaan. Ik ben een Senior (laatste-jaars) en mag ook mee doen met graduation! In Amerika kies je niet een “pakket” met vakken, zoals in Nederland, maar je kunt elk vak kiezen dat je wilt, wel moet ik op mijn school 1 wiskunde vak, 1 science vak, 1 Engels vak en American History of US Government kiezen daarnaast moet ik nog 2 of 3 andere vakken kiezen, en er is super veel keus dus dat word nog wel even moeilijk.

Ik zal natuurlijk meer vertellen over de school etc. als ik al mijn vakken heb uitgekozen en ik een paar dagen naar school ben geweest en ik zal jullie via deze blog zo goed mogelijk op de hoogte houden van mijn leven in Amerika, en als je graag een mailtje wilt ontvangen wanneer ik een nieuwe blog heb geplaatst kun je hiernaast je e-mail adres invullen!

Groetjes, Helen!!

Reacties

Reacties

Tosca Jordaan

Hoi Helen,
Prachtig wat jij gaat doen. Dat wordt natuurlijk een geweldige ervaring. Het lijkt me leuk en interessant je te volgen. Pien wil volgend jaar misschien ook zoiets gaan doen. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en all the best in de US. Groeten, Tosca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active